Tuesday, January 22, 2008

Ljuger Svenska Dagbladet eller ?

Svenska Dagbladet har på sin ledarsida ofta åsikter som jag inte delar. Tydligen en uppfattning som jag däremot delar med tidigare partiordföranden i moderaterna Ulf Adelson. För att inga missförstånd skall uppstå . Adelson tycker det är Sv D fel att regeringen har dåliga opinionssiffror. Det tror inte jag. Jag är tvärtom övertygad om att det beror på den, enligt Alf Svensson, "hjärtlösa" politiken.

Jag har däremot stor respekt för nyhetsjournalistiken i denna tidning, men nu börjar jag fundera på deras trovärdighet. Sv D publiceraded för en tid sedan på nyhetsplats en intervju med Fredrik Reinfeldt. Tidningen påstod att Reinfeldt hade sagt "Jag går sida vid sida med folket vars förtroende jag bär". Kan karl´n verkligen ha sagt så? Det är ju en typisk Nordkoreaformulering.

No comments: