Fredrik Reinfeldt läger hela ansvaret för debaclet för statssekr. Schenström på - ja just det Schenström.
Då finns det några frågor.
Vem anställde henne?
Vem befordrade henne från pressekr. till statssekr.?
Reinfeldt visste naturligtvis att Schenström var bra på reklam och PR, på att plantera nyheter, på att ge "bakgrundsinformation" till journalister, men betydde detta att det var en självklarhet att hon skulle bli "1:e statssekr" i Kanslihuset?
Varför försvarade Reinfeldt Schenström i åtta, eller var det nio dagar?
Och så den grundläggande frågan - Varför skötte inte Reinfeldt sitt uppdrag.
När jag funderar på dessa saker kommer jag osökt att tänka på att det finns (eller i varje fall fanns) de, som tur var inte så många, i vårt parti som trodde att om man bara skaffar sig samma reklambyrå som moderaterna och paketerar sin politik som moderaterna så når man framgång. Själv tror jag inte att man skall sälja politik och politiska idéer som man säljer tvål, tvättmedel eller potatis.
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment