Tuesday, December 25, 2007

Vilken usel vecka

Rubriken jag använt har jag "lånat" från en god vän, Robert Björkenwall.
Jag håller med honom. Veckan före jul var verkligen usel. Låt mig påminna Dig.


Det började på söndagen (16.12.) med Agenda.
Fortsatte på måndagen(17.12.) med Littorin i Aktuellt.
På tisdagen (18.12.) kom så EG-domstolens beslut vad gäller det s.k. Vaxholmsmålet.
På onsdagen (19.12) stod det klart att "bonusfrälset" i svenskt näringsliv inte går att komma åt, i varje fall inte enligt Svea Hovrätt.
På fredagen (21.12.) eller var det möjligen lördagen (22.12) meddelade statsrådet som enligt egen utsago "haft en släng av utbrändhet och botade sig själv genom att sova i tre dygn" Christina Husmark Pehrsson att regeringen vidhåller förslaget om förbud mot kollektiva eller för den delen också privata kompletterande sjukförsäkringar.

I särskilda skrivningar skall jag kommentera varje sak för sig.

No comments: