Wednesday, February 03, 2010

"Snacksalig" statssekreterare ger sig inte

Statssekr. på Finansdepartementet,Hans Lindblad ger sig inte. Han har sänt mig ett nytt e-brev. Så här skriver han den här gången.

"Jag tycker inte det är orimligt att man frågar om hur saker och ting ligger till innan man fäller ett omdöme tycker du det.
Mvh
Hans Lindblad"

Mitt svar

Statssekr. Hans Linblad
Finansdepartementet

Du kan väl inte på allvar mena att jag, en vanlig medborgare, skall ringa en statssekr. (i detta fallet Dig) innan jag får ha en uppfattning om statssekreterarens uttalanden. Om Du är så upprörd över hur Du blivit citerad i DI och/eller SVT så får Du väl göra upp det med dem.

Får jag be om ett råd (för säkerhets skull - detta är ironi). Jag har funderingar på vad handelsministern sade och gjorde när hon besökte ex.vis Oman och Libyen. Skall jag ringa statsrådet Björling och fråga innan jag har någon åsikt?

Vänliga hälsningar
Arne Kjörnsberg

No comments: