Tuesday, February 09, 2010

Direktörernas favoriter

För någon dag sedan kunde vi ta del av någon undersökning som visade att en stor majoritet av direktörerna skulle rösta på Moderaterna.

Någon som är förvånad? Intresset ljuger aldrig. Det gäller både direktörer och Moderater. Det gäller att hålla dem kort, vilket Moderaterna inte är särskilt bra på.

Men - vänta bara. Direktörerna är bara intresserade av det som kortsiktigt är bra för dem. Jag vet - när jag först vara ordförande i Skatteutskottet och sedan i Finansutskottet så stod de, om inte i kö, så ändå utanför min dörr. Jag hade inga problem att hålla dem kort i första hand för att jag visste att deras intresse var flyktigt, men kanske mest därför att det var så lätt att genomskåda deras inställsamhet och allra mest för att jag kunde läxan. Intresset ljuger aldrig.

No comments: