Saturday, October 27, 2007

Vab-dagar och Christina Husmark Pehrsson

Christina Husmark Pehrsson (m), hon som talat om att hon också drabbats av utbrändhet, men gick hem och sov i tre dygn och sedan simsalabim var hon frisk, har nu meddelat att 22.5 procent av dagarna som föräldrarna eller andra vårdnadshavare fått för vård av sjukt barn är felaktiga. Lägg märke till 22 och halv procent. Inte 22.4 eller 22.6 utan exakt 22.5. Frågan är bara. Vem har talat om detta för, tidigare utbrända, Husmark Pehrsson?
Är det möjligen charlatanen Fölster hos Svenskt Näringsliv? Eller har
socialförsäkringsministern räknat ut det alldeles själv?

För att ingen tvekan skall råda. Självklart skall allt fiffel och båg bekämpas. Att jag tycker så visade jag bland annat när jag var ordförande i Riksdagens Skatteutskott. Då var det moderaterna som ständigt skällde på mig för att jag gick medborgarnas integritet för nära. Jag vill nämligen "jaga skattesmitare" också.

No comments: