Sunday, June 14, 2009

Fortkörande polisbil

I kväll, söndag, har vi kört mellan Varberg och Borås. Vi försöker alltid hålla hastigetsbegränsningarna, inte köra för fort, men inte heller för sakta.

I dag blev vi omkörda av 27 bilar. Det mest flagranta brottet mot hastighetsbestämmelserna svarade en polisbil för. Omkring kl. 20.10 blev vi ungefär 100 meter efter hastighetskameran i Sundholmen i riktning mot Borås omkörda av en polisbil. På platsen gäller 50 km. Jag blev så perplex så jag glömde titta efter registreringsnumret på polisbilen. Hade jag noterat det skulle jag inte tvekat ett ögonblick att polisanmäla föraren av denna polisbil. Jag utgår ifrån att polisbilen inte var under utryckning eftersom de inte använde "blåljus" eller ljudsignal.

Är det konstigt att det händer olyckor när till och med föraren av en polisbil gör på det sätt jag här berättat

No comments: