Tuesday, July 08, 2008

Löspluggen bluffar

Förre försvarministern och förre vice ordföranden i Riksdagens Finansutskott Mikael Odenberg kallar som bekant sin efterträdare Sten Tolgfors "tomhylsan". Jag undrar om inte "löspluggen" är en ännu mer träffande benämning på denne man.

I tisdagskvällens nyhetssändningar i SVT påstod "Löspluggen" att socialdemokraterna lagt fram ett, som han uttryckte det, ännu sämre förslag till avlyssningslag. Antingen är Tolgfors okunnigare än jag i min vildaste fantasi kunde tänka mig eller också bluffar han. Löspluggen satt ju i riksdagen förra mandatperioden och borde veta att socialdemokraterna aldrig lade fram något förslag. Eftersom jag också satt i riksdagen och därmed i den socialdemokratiska riksdagsgruppen vet jag att något förslag aldrig presenterades för vår riksdagsgrupp och än mindre för riksdagen.

Upp till bevis herr försvarsminister, herr tomhylsa, herr lösplugg. Att komma med fria fantasier eller fräcka bluffar duger inte.

P.S Eftersom jag talar om lösplugg och tomhylsa och inte om dynamit, dynamex eller tnt är väl detta inlägg fullständigt ointressant för FRA även om jag sänder det till BT då det skulle passera landets gränser eftersom BT:s server finns i England?

No comments: