Wednesday, May 02, 2007

Sanningens minut har kommit

För några veckor sedan, närmare bestämt den 12 april, frågade jag på min blogg om sanningens minut närmade sig för Lars Leijonberg?

Svaret kom förra veckan. På lördagen var tydligen allt frid och fröjd, på söndagen fick Leijonborg judaskyssen och på måndagen meddelade han att han avgår vid höstens landsmöte. Jag har naturligtvis inga synpunkter på det eller på vem som skall bli Leijonborgs efterträdare, men en sak vill jag, och är jag säker på många fler än jag, få reda på.

När berättade Johan Jakobsson, folkpartiets partisekr. hemligheten med dataintrånget för sin partiordförande Leijonborg?
Talade Jakobsson om någon hemlighet man kommit på genom dataspioneriet för sina dåvarande kollegor Littorin och Hägglund?
Finns det ingen journalist från Sjuhäradsbygden som vill göra ett försök att gräva? Tänk på "Stora journalistpriset".

No comments: