Tuesday, August 14, 2007

TV avslöjande

Ibland kan TV som medium vara verkligt avslöjande. I dag, tisdag, såg jag Västnytt från Björn Bergquists (m) presskonferens där han meddelade att han avgår från alla sina politiska uppdrag utom fullmäktige.

Den första bildsekvens som Västnytt visade var när Borås Tidnings kommenterade journalist Mikael Hermansson kommer in och omfamnar, ja Du läste rätt, omfamnar Björn Bergquist (m).

Nu förstår jag ännu bättre än tidigare varför BT har haft den ena hyllningsartikeln efter den andra för nämnde moderatpolitiker, utan att låta någon företrädare för socialdemokraterna komma till tals.

Jag förstår också varför denna tidnings företrädare i 2006 års valrörelse, både på ledarplats, vilken väl må vara hänt, men också på kommenterade plats och antydningsvis på nyhetsplats påstod att jag for med osanning när jag vågade säga, att om moderaterna fick bestämma så skulle den som har sin inkomst från pension (uppskjuten lön) eller från sjukförsäkring eller från arbetslöshetsförsäkring få betala högre skatt än den som fick sin inkomst från anställning. Nu vet alla att jag hade rätt.

Som sagt - En TV-bild är ibland avslöjande.

Men som sagt - Ibland säger en bild mer än tusen ord. Är bilden rörlig och sänds i TV blir det änny tydligare.

No comments: