Friday, March 27, 2009

Peter Kadhammar i Aftonbladet

"Det kom eld ur deras kroppar"

"Hon hade djupa brännsår på fötterna och höger arm, något hade bränt rakt genom huden och köttet och musklerna, ner till benet, och det hade fortsatt att brinna i benet".

"Hennes namn var Sabah Abu Halima och hon kan bli ett av de viktigaste vittnena om israeliska krigsförbrytelser under attacken mot Gaza"

Sabah Abu Halima hade nio barn. Fyra dödades i attacken liksom hennes man. Sabah Abu Halima säger till New York Times "Barnen skrek "det brinner! det brinner! och där var rök överallt och en fruktansvärt kvävande stank. Min 14-åring ropade "jag kommer att dö, jag vill be". 14-åringen som hette Abdel Rahim dog.

Human Right Watch lägger fram bevis för att Israel använde vit fosfor. Israeliska försvarsmakten förnekar det inte.

"Kommer någon att ställas till svars för förbrytelserna? Kommer internationella brottmålsdomstolen i Haag att utfärda en arresteringsorder för premiärminister Ehud Olmert?"

"Skulle inte tro det. Olmert är inte en balkansk rövarkung som Radovan Karadzic. Han är ingen brottslig afrikansk ledare som Sudans president Omar Hassan al-Bashir"

Som Du som läser detta ser är huvuddelen av detta mitt inlägg citat ur Peter Kadhammars krönika i Aftonbladet fredagen den 27 mars 2009. Den är en av de mest
läsvärda och i ordets bästa betydelse mest gripande artiklar jag läst på väldigt, väldigt länge.

P.S. Om jag kunnat skulle jag länka till artikeln, men tyvärr ........... Jag skall be Anders Österberg lära mig, men Du hittar den säkert. Aftonbladet fredagen den 27 mars sid. 20

1 comment:

Anonymous said...

Yes exactly, in some moments I can bruit about that I approve of with you, but you may be inasmuch as other options.
to the article there is stationary a without question as you did in the downgrade delivery of this beg www.google.com/ie?as_q=motorola qc9 ?
I noticed the utter you procure not used. Or you partake of the dreary methods of helping of the resource. I take a week and do necheg