Sunday, October 21, 2007

Jan Ericsons (m) självgodhet

I lördagens (20.10) Borås Tidning fanns en riktigt bra artikel om Phia Andersson. Tre riksdagskollegor till Phia hade av tidningen betts kommentera under rubriken "Tre röster om Phia Andersson". En av dessa röster var den moderate riksdagsledamoten Jan Ericson.

I svaren på 1. Vad gör Phia Andersson till en bra politiker? och 2. Phia Andersson i Markpolitiken?
lyckades nämnde moderat i huvdsak inte tala om Phia. När jag läste hans svar studsade jag till för jag tyckte att svaren i huvudsak handlade om Ericson själv . När jag räknade på det bekräftades mitt första intryck. 76- 77 procent av svaren handlade om Ericson - 23 -24 om Phia.
Kommentarer är egentligen överflödiga. Sådana är moderater i allmänhet och Jan Ericson i synnerhet. Självcentrerade!

No comments: