Tuesday, May 20, 2008

Knacka dörr

I kväll har jag tillsammans med John Edström från Svenljunga varit i Hillared och knackat dörr.

Vi blev i huvudsak väldigt vänligt mottagna. De vi träffade ville tala om så mycket så vi hann inte med mer än, tror jag, tolv hushåll. Alla var intresserade av att tala med oss. Några sade, på fråga från mig, att de inte var intresserade av politik. När jag då undrade om de var engagerade i samhällsfrågor var svaret vid alla tillfällen - Ja. Vi hade därefter inte svårt för att bli överens om att då var man intresserad av politik.
Sammantaget fick vi kontakt med två kanske tre som ville bli medlemmar i Socialdemokraterna.

För att inte allt skall bli för rosenrött skall jag också tala om att en person, som kände till mig från massmedia, tyckte att jag, i massmedia, var för kritisk mot, som han sade, Reinfeldt. Jag försökte förklara att borgarregeringens politik är orättvis och i vissa stycken dessutom klantig. Han förstod att jag tyckte det. Däremot skulle jag inte bedriva så mycket opposition, tyckte han. Det jag nu skildrat i sammandrag var den första kontakten i Hillared den här kvällen, men skam den som ger sig och hur det gick i fortsättningen läste Du nyss.

I morgon är det dags igen. Även då är det Hillared som är vårt mål.
Det finns plats för fler både i dörrknackningen och i vårt parti.

No comments: